
Influencer marketing
Å ha med influencer marketing som en del av markedsstrategien er noe vi vil anbefale de fleste selskaper. Da markedsfører man produktet/tjenesten via mennesker med stor påvirkningskraft i sosiale medier, kanaler der vi ofte søker inspirasjon og med mennesker vi selv velger å følge.
Det er mange fordeler med influencer marketing:
-
Følgerne stoler som oftes på influenceren da følgerne føler at man kjenner h*n, og med det har man en helt annen påvirkningskraft enn om brandet snakker om "seg selv".
-
Følgerne assosierer seg ofte med den man følger, og med rett profil vil man da treffe rett målgruppe
-
Med en influencer kan produktet settes i miljø, kan vises når, hvordan og hvorfor profilen liker det, og med det også påvirke i form av at følgerne selv kan se produktet/tjenesten i sitt eget liv.
Hva kan vi hjelpe til ved influencer marketing:
Det å finne influencerne eller det vi liker å kalle påvirkene, er ikke alltid lett.
Vi i aweSoMe content finner profilene/influencerne som
-
matcher brandet og brandets produkt/tjeneste
-
har de samme verdiene
-
lager innhold som bygger brandets merkevare
-
når rett målgruppe
Prosessen:
Vi starter med et møte der budsjett og mål settes. Basert på dette, ønsker, kampanje og annet som fastsettes holder vi i kampanjen fra "A til Å"