top of page
IMG_4970.jpg

Influencer marketing

Å ha med influencer marketing som en del av markedsstrategien er noe vi vil anbefale de fleste selskaper. Da markedsfører man produktet/tjenesten via mennesker med stor påvirkningskraft i sosiale medier, kanaler der vi ofte søker inspirasjon og med mennesker vi selv velger å følge.

Det er mange fordeler med influencer marketing:

  • Følgerne stoler som oftes på influenceren da følgerne føler at man kjenner h*n, og med det har man en helt annen påvirkningskraft enn om brandet snakker om "seg selv".

  • Følgerne assosierer seg ofte med den man følger, og med rett profil vil man da treffe rett målgruppe

  • Med en influencer kan produktet settes i miljø, kan vises når, hvordan og hvorfor profilen liker det, og med det også påvirke i form av at følgerne selv kan se produktet/tjenesten i sitt eget liv.

Hva kan vi hjelpe til ved influencer marketing:

Det å finne influencerne eller det vi liker å kalle påvirkene, er ikke alltid lett.

Vi i aweSoMe content finner profilene/influencerne som

  • matcher brandet og brandets produkt/tjeneste

  • har de samme verdiene

  • lager innhold som bygger brandets merkevare

  • når rett målgruppe

 

Prosessen:

Vi starter med et møte der budsjett og mål settes. Basert på dette, ønsker, kampanje og annet som fastsettes holder vi i kampanjen fra "A til Å" ​

awesome-high-resolution-logo (3).png

Følg oss på sosiale medier

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

©2022 av AweSoMe Content.

bottom of page